środa, 21 listopada 2012

Masło do wszystkiego:)

     Zamiast za każdym razem brudzić naczynia, siekać, miksować i czekać aż stężeje, wolałam poświęcić chwilę i przygotować kilka smakowych masełek, uformować z nich wałeczki, owinąć w folię spożywczą i zamrozić. Jak będzie mi jakieś potrzebne wystarczy, że wyjmę je z zamrażarki i ukroję potrzebną ilość. Naprawdę świetny sposób aby zaoszczędzić czas, jaki trzeba poświęcić na samo przygotowanie i potem mycie wszystkich tłustych naczyń. Będę je dodawać do risotto, do ryb, steków, makaronów, albo na gorącą grzankę. Naprawdę warto!


Składniki:
3 różne masełka
  • 3 x 150g miękkiego masła
  • główka *pieczonego czosnku
  • 5 połówek suszonych pomidorów z zalewy
  • pół szklanki listków natki pietruszki
  • sól
 * przekrójcie główkę czosnku w poprzek na pół, każdą połówkę owińcie folią aluminiową i pieczcie w temp. 180 stopni aż zmięknie. Bardzo łatwo potem wycisnąć ząbki z łupinek.

Przygotowanie:

Jedną porcję masła (150g) umieśćcie w malakserze i dodajcie jeden z trzech pozostałych składników. Dokładnie zmiksujcie. W przypadku czosnku i pietruszki dodałam po szczypcie soli. Pominęłam ją robiąc masło z pomidorami suszonymi, ponieważ same w sobie są dość słone. Smak? Obłędny! Danie wykończone, takimi masełkami będzie rozkoszą dla podniebienia;)

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam masełka smakowe, najbardziej z pietruszką, ale czosnkowe też dobre, Twój pomysł wart zastosowania

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, rewelacja! I moje pytanie... dlaczego ja nie robię takiego masełka?.. się pytam! To pietruszkowe musi być obłędne! Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! ja też mrożę masło, ale takie na czarną godzinę :D w razie gdybym zapomniała kupić :)

    Muszę zrobić takie masełka, bo faktycznie mycie tego wszystkiego ....

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam czosnkowe i z suszonych pomidorów. Są fenomenalne ;) ale dobry pomysł z tym zamrożeniem!

    OdpowiedzUsuń
  5. polecamy do tak wspaniałej kolekcji jeszcze masełko bazyliowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny pomysł - wart wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń