poniedziałek, 10 grudnia 2012

Cukier waniliowy

    Moją propozycję świątecznego menu zacznę od cukru waniliowego, który z pewnością będzie występował jako dodatek wielu świątecznych wypieków i być może samych dań. Świeża wanilia nie należy do najtańszych ale zapewniam, że będzie to zakup wart swojej ceny. Polecam zakupy przez internet. Ja znalazłam ciekawa ofertę na allegro. Bałam się jednak, że dostanę suche, kiepskie egzemplarze. Zaryzykowałam i jak tylko otrzymałam paczuszkę wszędzie unosił się zapach wanilii z jeszcze nieotwartej koperty:) Strączki były wilgotne i mięsiste, czyli jak należy. Za 10 sztuk zapłaciłam coś ponad 18 zł więc wychodzi znacznie taniej niż jedna sztuka wanilii od firmy Kamis, za którą zapłacicie ponad 10 zł.Naprawdę polecam.



Składniki:
  • cukier
  • świeża wanilia
Przygotowanie:

Do litrowego słoika włóżcie jedną laskę wanilii i zacypcie do pełna białym cukrem. Zakręcicie i odczekajcie jeden dzień, a uzyskacie fantastyczny waniliowy aromat. Myślę, że tę samą sztukę będziecie mogli wykorzystać ponownie na kolejny słoik jak ten zaświeci pustkami:) Możecie również zmiksować cukier razem z wanilią. Taki cukier, zapakowany w ładny słoik z jakimś kolorystycznym akcentem nadaje się również na prezent. Ja wczoraj obdarowałam jednym słoiczkiem swoją ciocię, która piecze fantastyczne ciasta. Jej mina upewniła mnie w przekonaniu, że takie prezenty też potrafią sprawić wiele radości:)


1 komentarz:

  1. Mmm, ja bym zmiksowała, żeby mieć małe kawałeczki wanilii w cukrze. :)

    OdpowiedzUsuń